کارآفرینی در بستر فضای مجازی

آخرین بروزرسانی: 1401/03/09
کارآفرینی در بستر فضای مجازی

در این دوره چه آموزش داده می شود؟

کارآفرینی فعالیتی است که شامل شناسایی،ارزیابی و بهره برداری از فرصت ها به منظور معرفی محصولات و خدمات و روش های سازمان دهی،بازارها،فرایندها،و مواد اولیه جدید از طریق تلاش های سازمان یافته ایست که بیش از این صورت نگرفته است (شین ۲۰۰۴)

کار آفرینی سنگ بنای رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه ای است.ایده های خلاق،کارآفرینان و هوشیاری آنان در کشف فرصت ها پیش برنده هر جامعه ای به سوی تعالی اقتصادی می باشد.

فناوری اطلاعات و ارتباطات روند حرکت جوامع به سوی کارآفرینی را سرعت بخشیده و آن را تسهیل نموده است.به گونه ای که امروز،کسب و کارهای بسیار موفقی با هزینه اندک و از طریق اینترنت راه اندازی می شوند و موجب ارزش اقتصادی جدید هم برای فرد کارآفرین و هم برای جامعه می گردند.

از جمله مزایای کسب و کار های اینترنتی عبارتند از هزینه راه اندازی کمتر نسبت به کسب و کارهای فیزیکی،جهانی بودن از لحظه شروع کسب و کار،انعطاف پذیر بودن،ساعات کاری،ارتباط ساده با مشتری،سرعت بالای تبادلات و ظرفیت رشد بالا.

کار آفرینی در بستر فناوری اطلاعات دریچه ای نو برای گسترش کار آفرینی و خود اشتغالی در جوامع است.

روند نفوذ اینترنت و تلفن همراه در تمام کشورهای دنیا نوید بخش فرصت های تازه برای خلق کسب و کار نوین است.ایده های خلاق کارآفرینان باعث رشد زندگی روزمره هر یک از افراد جامعه شده و علاوه بر گردش مالی بالا منافع اقتصادی که این کسب و کارها دارند چهره زندگی بشر را نیز دچار تغییر و تحولاتی شگرف نموده است.

اهداف دوره:

آشنایی با فناوری اطلاعات و قابلیت های آن در راستای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای نوپا

ارتقای درک دانشجویان از فرایند کارآفرینی از خلق ایده، توسعه مفهوم و ایجاد یک کسب وکار الکترونیک

آشنایی با مدل های کسب و کار الکترونیک

درک اهمیت بازاریابی دیجیتال در توسعه کسب و کارهای اینترنتی

آشنایی دانشجویان با فرایند ها و مکانیزم های متعدد توسعه و مدیریت E-Biz در طول چرخه حیات آن

سرفصلها:

آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
1 دوره
مدارج علمی و تحصیلی 1)دکتري مديريت سيستم ها – دانشگاه تهران، معدل کل 18.96 2)فارغ التحصيل دوره کارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات – دانشگاه تهران، معدل کل 18.4 3)فارغ التحصيل دوره‌ي كارشناسي مديريت دولتي، دانشگاه تهران، معدل 19.4 4)ديپلم رياضي ، با معدل 19.6047 افتخارات علمی • كسب رتبه اول آزمون كتبي دكتري مديريت سيستم ها و رتبه سوم كل. • کسب رتبه اول فارغ التحصيلي در مقطع کارشناسي ارشد مديريت فناوري اطلاعات با معدل 18.47. • کسب رتبه اول فارغ التحصيلي در مقطع کارشناسي مديريت دولتي با معدل 19.44 • استاد پژوهشگر برتر دانشگاه حضرت معصومه (س) در سال 1391، 1392 • حائز شرايط دفتر استعداد هاي درخشان دانشگاه تهران و بنياد ملي نخبگان. • دریافت عنوان مقاله برتر در اولین و دومین و سومین کنفرانس سیستم های اطلاعاتی از دیدگاه کمیته علمی
Main Content