در این دوره چه آموزش داده می شود؟
کارآفرینی فعالیتی است که شامل شناسایی،ارزیابی و بهره برداری از فرصت ها به منظور معرفی محصولات و خدمات و روش های سازمان دهی،بازارها،فرایندها،و مواد اولیه جدید از طریق تلاش های سازمان یافته ایست که بیش از این صورت نگرفته است (شین ۲۰۰۴)
کار آفرینی سنگ بنای رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه ای است.ایده های خلاق،کارآفرینان و هوشیاری آنان در کشف فرصت ها پیش برنده هر جامعه ای به سوی تعالی اقتصادی می باشد.
فناوری اطلاعات و ارتباطات روند حرکت جوامع به سوی کارآفرینی را سرعت بخشیده و آن را تسهیل نموده است.به گونه ای که امروز،کسب و کارهای بسیار موفقی با هزینه اندک و از طریق اینترنت راه اندازی می شوند و موجب ارزش اقتصادی جدید هم برای فرد کارآفرین و هم برای جامعه می گردند.
از جمله مزایای کسب و کار های اینترنتی عبارتند از هزینه راه اندازی کمتر نسبت به کسب و کارهای فیزیکی،جهانی بودن از لحظه شروع کسب و کار،انعطاف پذیر بودن،ساعات کاری،ارتباط ساده با مشتری،سرعت بالای تبادلات و ظرفیت رشد بالا.
کار آفرینی در بستر فناوری اطلاعات دریچه ای نو برای گسترش کار آفرینی و خود اشتغالی در جوامع است.
روند نفوذ اینترنت و تلفن همراه در تمام کشورهای دنیا نوید بخش فرصت های تازه برای خلق کسب و کار نوین است.ایده های خلاق کارآفرینان باعث رشد زندگی روزمره هر یک از افراد جامعه شده و علاوه بر گردش مالی بالا منافع اقتصادی که این کسب و کارها دارند چهره زندگی بشر را نیز دچار تغییر و تحولاتی شگرف نموده است.
اهداف دوره:
آشنایی با فناوری اطلاعات و قابلیت های آن در راستای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای نوپا
ارتقای درک دانشجویان از فرایند کارآفرینی از خلق ایده، توسعه مفهوم و ایجاد یک کسب وکار الکترونیک
آشنایی با مدل های کسب و کار الکترونیک
درک اهمیت بازاریابی دیجیتال در توسعه کسب و کارهای اینترنتی
آشنایی دانشجویان با فرایند ها و مکانیزم های متعدد توسعه و مدیریت E-Biz در طول چرخه حیات آن
سرفصلها:
-
اسلایدهای دوره (شامل 84 صفحه)