فرهنگ کار در سازمان

آخرین بروزرسانی: 1401/02/24
فرهنگ کار در سازمان

در این دوره چه آموزش داده می شود؟

فرهنگ کار به عنوان شیوه زندگی نقش بنیادی وزیر بنایی در ارتقای سطح پویایی جوامع دارد. در مقایسه با مفاهیمی همچون فرهنگ سازمانی، فرهنگ عمومی و نظایر آن، مفهوم فرهنگ کار کمتر تعریف شده است. فراهم آوردن امکان تصمیم‌گیری براساس عقل و درایت در تمام مراحل زندگی به ویژه از دوران کودکی از جمله بنیان‌های اصلی و تأثیرگذار در ایجاد و تقویت فرهنگ کار محسوب می‌شود. بررسی‌های کارشناسان مسایل اجتماعی ایران نشان می‌دهد که فرهنگ کار در ایران در مقایسه با جوامع پیشرفته در سطح پائین‌تری قرار دارد. این در حالی است که در جهان پیشرفته با وقوف بیشتر به نقش استراتژیک نیروی انسانی و نگر‌ش‌های آن به کار و تولید مفهوم فرهنگ کار از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار شده است. زمانی که فرهنگ کار نهادینه گردد کار به عنوان یک ارزش تلقی شده و همه افراد جامعه در سطوح مختلف کار کردن را مسیر توسعه موزون جامعه دانسته و از طریق درست کار کردن به توسعه اقتصادی کمک می‌نمایند.

سرفصل های مطالب

  • ارزشهای مدیران
  • سبک رهبری
  • شرایط اقتصادی
  • ساختار سازمانی
  • ویژگیهای اعضاء
  • همبستگی و اتحاد
  • اندازه سازمان
  • ماهیت کار
  • فرهنگ سازمانی
  • فرهنگ بهره وری
  • مهارت ها و دانش های مورد نیاز
  • تعهد سازمانی
  • نگرش و ارزش
  • شهروندی سازمانی
  • مدیریت تغییر
  •  انگیزش
  •  مدیریت مبتنی بر هدف
  •  توانمندسازی
  •  ارتباطات
برنامه درسی خالی است
آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
1 دوره

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “فرهنگ کار در سازمان”

Main Content