اصول بایگانی اسناد و مدارک

آخرین بروزرسانی: 1401/02/24
اصول بایگانی اسناد و مدارک

در این دوره چه آموزش داده می شود؟

اسناد در سازمان ها دارای اطلاعات مهمی هستند که در تصمیم گیری های سازمان به مدیران کمک فراوانی خواهند کرداسناد را می توان به عنوان یک مدرک قانونی در شرایط خاص و ضروری مورد استفاده قرار داد.

انواع بایگانی :

۱٫بایگانی جاری : این نوع از بایگانی برای حفظ و نگهداری اسناد مختلفی استفاده می شود که به طور روزمره در سازمان مورد استفاده قرار می گیرند..

۲بایگانی نیمه جاری : این نوع از بایگانی برای اسنادی مورد استفاده قرار می گیرد که گاهی اوقات مورد استفاده قرار گیرند.

۳٫بایگانی راکد : این نوع از بایگانی اسناد ، برای اسناد راکد مورد استفاده قرار می گیرد. در آموزش اصول بایگانی این گونه بیان می شود که روش بایگانی اسناد در بایگانی راکد با دو روش قبل کاملا متفاوت است. در حقیقت بایگانی اسناد و مدارک با این نوع از بایگانی مورد استفاده سازمان قرار نمی گیرد و فقط در محلی که معمولا زمین ارزان تر از سایر نقاط است و با استفاده از سیستم بایگانی ریلی یا انواع کمد بایگانی برای آرشیو و بایگانی و اصول بایگانی ، مورد استفاده قرار می گیرد.

سرفصل های مطالب

• اصول بایگانی
• تفاوت بایگانی سنتی و مدرن
• روش های کدگذاری اسناد و مدارک
• نقش کامپیوتر در اداره امور اسناد
• روش های طبقه بندی اسناد
• معرفی انواع دفاتر در سیستم بایگانی
• کامپیوتری کردن انواع دفاتر در اتوماسیون اداری
• بایگانی عکس ، فیلم ، اسلاید و CD

• بایگانی جزوه ، کاتالوگ و بروشور
• روش های بایگانی در مجموعه نرم افزارهای office
• دفتر تلفن در کامپیوتر
• ثبت قراردادهای ملاقات در کامپیوتر
• بایگانی اسناد و مدارک در کامپیوتر به روش out look‌
• طبقه بندی اسناد و مدارک در کامپیوتر از طریق Excel‌
• اتوماسیون اداری
• کپی پشتیبان (Back up ) و …

برنامه درسی خالی است
آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
1 دوره

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اصول بایگانی اسناد و مدارک”

Main Content